Background

Despre imaginatia unui copil

Mereu am considerat că sunt un individ cu imaginație destul de bogată, că pot sta fără emoții în interiorul cercului magic huizingian. Ei bine, vraja asta s-a accentuat de când o am pe Amelia, fetița mea de aproape doi ani. Credeați că aveți puțină magie în viața voastră, în mintea voastră? Stați să vedeți ce poate mintea unui copil. Dacă noi plecăm de la premisa accederii în acel cerc magic huizingian, m-am convins de faptul că un copil plin de imaginație se află deja acolo, el acolo trăiește. Pentru el, orice este posibil. Portocalele alergau după Amelia, iar un pepene din care am tăiat o felie a început să râdă instant în hohote. Totul îi semnifică ei, totul are sens. Pentru ea nu există nu se poate, nu există nu pot merge pe acest perete, nu există nu pot bea din cana de ceai din această cărticică, nu există nu există...totul există. E interesant cum se dezvoltă, cum, datorită unei stimulări corespunzătoare, mintea unui copilaș te poate fermeca. El trăiește nu magia, el trăiește magic, iar tu fie te lași fermecat și accepți provocarea de a trăi cu el, fie ești în afara cercului. Nu există cale de mijloc. Credeți-mă, beneficiile sunt excepționale, am descoperit că fetița mea este un copil minunat. Trebuie să descoperi asta, nu trebuie să o știi din start, nu ai cum. Nu îți permiți aroganțe. O descoperi alături de ea, în cercul ei magic. Ajuns în pragul începerii aventurii ei pe terenurile școlii, mă gândesc uneori că acel moel de homeschooling i s-ar preta perfect, căci ar fi minunat să pot rămâne cu ea în cercul nostru magic și să învățăm jucându-ne cu totul. E nevoie, totuși, ca unele lucruri să fie învățate în afara acestui cerc, cu toate asumările de rigoare. Eu voi rămâne în continuare eroul poveștilor ei, iar ea motorul imaginației mele, iar combinația asta nu va fi altceva decât un tribut al imaginației ei. Nu pot spune decât că vreau să mă las fermecat de copilul meu în cercul său magic, acolo unde eu trebuie să acced, acolo unde ea este deja.

Categories: Share

Leave a Reply